ENTREPRENEURSHIP 360

OECD 1V apríli vyzvala OECD a Európska komisia učiteľov a školy na predloženie prípadovej štúdie o svojich aktivitách, postupoch a dosiahnutých výsledkoch v oblasti podpory podnikania na školách a praktickom odbornom vzdelávaní. Projekt Entrepreneurship 360 je viacročný program, ktorého cieľom je podporovať školy a jednotlivých učiteľov pri presadzovaní svojich stratégií a postupov na podporu podnikania. Cieľom výzvy je zhromaždiť a zdokumentovať rôzne prístupy, podnikateľské zručnosti, praktické skúsenosti a integrovať ich do projektu Entrepreneurship 360. Na prezentáciu našej školy sme si vybrali kategóriu – Postupy pri podpore podnikania – ako sa podnikanie učí, aké sú očakávané a dosahované výsledky. V abstrakte prípadovej štúdie sme predstavili podnikateľské aktivity v rámci ekonomických odborných predmetov – Študentská spoločnosť, Mladý líder, Projekt Business master school games, projekt Poznaj svoje peniaze a projekt Skills for the Future. OECD a Európska komisia obdržali spolu 105 žiadostí z 27 krajín Európy. Obrovským úspechom pre našu školu je, že patríme medzi 20 najlepších. Autorkami prípadovej štúdie sú Ing. Jana Kostolná a Ing. Martina Čelková. Našu prípadovú štúdiu bude v anglickom jazyku prezentovať Mgr. Ivan Palúch v Postupime od 3. do 6. novembra 2014.

 

Vybrané abstrakty, v abecednom poradí, sú:

  • Alakylä School (Seinäjoki, Fínsko)
  • Dopravná akadémia (Zilina, Slovensko)
  • Entreprenasium (Holandsko)
  • Evangelisches Ratsgymnasium: Artemis-Schülerfirma (Erfurt, Nemecko)
  • Friesland College (Leeuwardenn, Holandsko)
  • Highfurlong School (Blackpool, UK)
  • IBDP, Anatolia College (Solún, Grécko)
  • InnoOmnia (Espoo, Fínsko)
  • Internatsschule Schloss Hansenberg: Obchod, spolupráca a inovácie (Nemecko)
  • Juhoslávie základnej školy: Energia a zdroje energie (Bar, Čierna Hora)
  • Landesgymnasium für Hochbegabte Schwäbisch Gmünd (Schwäbisch Gmünd, Nemecko)
  • Peter Joseph Lenny škola (Potsdam, Nemecko)
  • Ready Unlimited (UK)
  • San José de Calasanz: Ikastetxea (Santurtzi, Španielsko)
  • Škola vzdelávanie polytechnického inštitútu Viana do Castelo: Snívanie a Doing (Alto-Minho kraj, Portugalsko)
  • Technický inštitút „Corinaldesi“ (Senigallia, Taliansko)
  • Thoresby Primary School (Kingston, UK)
  • Valnalon: „EMC“; „Red Emprendedora“ a „Reto TMP“ (Astúria, Španielsko)
  • Veljko Drobnjaković základná škola (Risan, Čierna Hora)

Veríme, že aj naša škola bude inšpiratívnym príkladom pre podporu podnikania na iných školách.

OECD2